مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 06:052021-01-31سياسي

رجعت تاریخی | امام آمد


روز 12 بهمن 57، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای حامل امام خمینی(ره) در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای 12 تا 22 بهمن 1357 گفته می شود که طی آن  امام خمینی (ره) بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال 1357 به ایران وارد شد و در نهایت با اعلام بی طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود.

در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم تر می شد و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می شد.

  امام خمینی(ره) که شرط ورود خود را به کشور را خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند.

قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد.

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه ها، مردم به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجعت تاریخی | امام آمد

رجعت تاریخی | امام آمد